Pura vida - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Susanne Kooij - WaarBenJij.nu Pura vida - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Susanne Kooij - WaarBenJij.nu

Pura vida

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Susanne

24 Februari 2014 | Costa Rica, Turrialba

Buenos noches!

Hier is hij dan – mijn eerste officiele blog vanuit Latijns Amerika. En waar zal ik beginnen? Het lijkt alsof ik al weken weg ben. Een korte samenvatting voor degenen die haast hebben: het is hier fantastisch!

Vorige zondag ben ik om 7 uur s ochtends vertrokken naar San jose, Costa Rica. Na 21 uur reizen, een verloren backpack en een gecancelde vlucht kwam ik dan toch aan op het vliegveld. Daar ben ik (heel luxe) opgehaald door Rob, een vriend van een vriendin die in San Jose woont. Ik heb twee nachtjes bij hem geslapen en echt een top tijd gehad. Maandag in mijn eentje San Jose verkend, een mooie stad als je goed kijkt en de zon schijnt (wat het geval was!). Door rob al verschillende mensen leren kennen daar, dus een hele leuke dag gehad.

Dinsdag alweer vertrokken met de bus naar Turrialba, een rustig mooi stadje in het midden van Costa Rica, waar ik twee weken ben om Spaans te leren. Het is hier echt heerlijk: het hostel ligt op de heuvel boven het stadje en is helemaal van hout, de mensen uit Turrialba zijn ontzettend lief en helpen je bij alles, het weer is tropisch en de natuur fantastisch. We hebben ook echt een leuk groepje mensen in het hostel, en hebben eigenlijk alles samen gedaan deze week. Archeologische opgravingen gezien, gehiked in de buurt hier, naar de markt geweest, salsa les gehad en iedere avond samen gegeten.

Vrijdag een yoga-les genomen – die ik niet snel zal vergeten. Het begon al met harde muziek, daarna kwam er een discobal bij maar nog veel erger: er zat een vleermuis in de zaal die ons een voor een opzocht (bij mij ging hij op mijn uitgestoken hand zitten toen ik een of andere yoga beweging op mn kop aan het doen was – ahhhrr!). De leraar koos ervoor hem te negeren, tot hij zelf werd aangevallen en de vleermuis op zijn gezicht zat en er niet meer af te krijgen was! Haha, gelukkig uiteindelijk wel en de vleermuis naar buiten gebracht en de leraar getroost - einde van een hele ontspannende (ahum) les.

Gisteren zijn we vetrokken naar een ´camping´ in het midden van de jungle aan een rivier. Wat een paradijs was dat zeg! We hadden niet meer dan wat nodig was: een tent, een wc en een overdekte keuken, en natuurlijke hangmatten (die hier overal te vinden zijn). Alleen maar natuurgeluiden, de rivier naast je, geen electriciteit en het zonnetje. Heerlijk. Heel veel dieren gezien (zelfs een slang!) en een kampvuur gebouwd waar we tot ´s avonds laat bij gezeten hebben met een prachtige sterrenhemel boven ons. Vandaag vroeg op om te raften op de rivier. Deze rivier schijnt een van de mooiste in de wereld te zijn en ik geef mijn lonely planet helemaal gelijk! Door prachtige canyons gepeddeld, gezwommen in een waterval en ruige stukjes water opgevaren! De natuur is hier zo aanwezig, het is echt een paradijsje. Nu weer terug in het hostel en helaas gaat ´de groep´ deze week verder dus benieuwd naar de nieuwe mensen. Ik zal hier nog een weekje blijven voordat ik afreis naar de kust.

Mijn eerste indruk van Costa Rica is echt alleen maar positief met alle lieve mensen, prachtige natuur en veel te doen! Ik merk dat ik nog wel moet wennen aan het reizigersbestaan, iedereen hier is al wat langer aan het reizen dus ook veel relaxter. En ook de mensen en cultuur hier zijn zo ontzettend anders – pura vida wordt hier overal geroepen (puur leven – geniet van het leven!) en zo leeft men ook. Daar kunnen wij zeker iets van leren in het gestresst Nederland. Ik kijk echt uit naar de komende weken (ownee .- maanden, wat lang!!). Mijn spaans wordt iedere dag een beetje beter, ik heb iedere dag les en niemand spreekt hier engels dus dat is een goede oefening!

Nou dit was het wel zo´n beetje. Ik kan nog veel meer vertellen maar dan wordt het wel een heel lang verhaal dus ik hoop dat de foto´s de rest zeggen!;) die staan er inmiddels op! liefs uit costa rica!

  • 24 Februari 2014 - 08:35

    Linda:

    Hoi Susanne, fijn te horen dat alles goed gaat. Stoer hoor om te blijven zitten als er een vleermuis in de kamer zit, maar niet erg ontspannend voor de yoga (hoewel een discobal ook niet combineert met yoga)

  • 24 Februari 2014 - 09:44

    Paulien:

    Klinkt heerlijk, geniet ervan! X.

  • 24 Februari 2014 - 10:10

    Martin:

    Pura Vida is inderdaad heerlijk....krijg al flash backs.....
    Enjoy Costa Rica!

  • 25 Februari 2014 - 19:49

    Susanne Van Der Kooij:

    Bedankt allemaal! Inmiddels staan de foto's er ook op. Gisteren een heerlijke yoga les gehad en in de avond een salsa les in de huiskamer van een mevrouwtje in turrialba. Net spaans gehad en nu met de leraren op salsa dansen! zometeen naar het zwembad en morgen voor het eerst paardrijden. Ik mag niet klagen;-) leuk dat jullie mijn blog lezen, bedankt!

  • 26 Februari 2014 - 20:00

    Nienke:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt! :) Geniet ervan lieverd ondanks malle discoballen ;) :)

  • 26 Februari 2014 - 20:00

    Nienke:

    En salsa! En paardrijden en oh! zucht

  • 26 Februari 2014 - 22:38

    Oma Truus:

    :lieve Suusje, wat een geweldig verhaal en mooie foto's. Dat is wel heel wat anders dan Purmerend en Amsterdam. Hoewel wij zijn gisteren een dagje naar Amsterdam geweest met de bus en met de trein en.......met de rollator. Goed gelukt hoor. En wat zijn er veel, vooral jonge mensen die je helpen om in en uit de trein te komen. Geweldig. Maar wat jij nu doet... geniet er 100% van het is de reis van je leven. De eerste reis is altijd het meest spannend want alles is nieuw. Kijk alweer uit naar het volgende verslag want je weet het he je oude oma is reislustig. Een hele dikke knuffel van Opa en Oma.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Hoi allemaal, 16 Februari vertrek ik naar Latijns-Amerika om Spaans te leren, cacao te onderzoeken, de Andes de beklimmen en alle dingen die een echte backpacker zou moeten doen op reis! Ik vind het heel leuk deze blog bij te houden zowel voor iedereen in Nederlands als voor mezelf! Ik hoop dat jullie het leuk vinden te lezen wat ik zoal uitspook in: Costa Rica Panama Ecuador Peru Bolivia Chili & Argentinie Ik zal af en toe op skype online zijn en in hostels heb ik gewoon wifi. Dus als je het leuk vind om contact te houden: Tel: 0031624106029 Skypenaam: susannevanderkooij Tot over 5 maanden!

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9755

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 31 December 2014

Latijns-Amerika

Landen bezocht: